Maud Martens innovatie ABN Amro Verzekeringen

“Branche heeft moeite met innovaties in klantcontact”

COO Maud Martens van ABN Amro Verzekeringen vraagt zich af hoe de organisatie succesvol en tijdig kan transformeren om ook voor de volgende generatie klanten relevant te zijn. Volgens haar heeft de branche moeite met innovaties in klantcontact.

“Een blijvend thema is dat de hele branche moeite heeft met de snelheid, impact en absorptie van innovaties op het gebied van klantcontact, data en digitaal.”, zo meldt zij in amweb. “Wij moeten haast maken om klaar te zijn voor de nieuwe generatie en wensen van klanten. Zodat wij altijd minstens zo ver zijn als nieuwkomers in de markt.”

Martens staat bekend als een doorgewinterd specialist op het vakgebied klantcontact. Ruime kennis hierover deed ze onder andere op in haar vorige functie op als Manager Contactcenter & Operations van OHRA. “We moeten haast maken om klaar te zijn voor de nieuwe generatie en wensen van klanten. De uitdaging is om relevant te blijven en een excellente klantreis te waarborgen.”

Klantbeleving en innovatie

Het denken in producten en schaderisico dient daartoe plaats te maken voor verhoogde aandacht voor klantbeleving en innovatie. Want ook al zijn de klanten van nu de huidige dienstverlening gewend: “Mijn puberkinderen doen alles mobiel en vinden mail al ingewikkeld. De discussie zal voor de sector ook vooral gaan over hoe we succesvol en tijdig transformeren om ook voor de volgende generatie verzekeringsklanten relevant te zijn.”

De komende maanden focust de COO op verhoging van de efficiency in de ketens. Dit moet leiden tot verhoogd klantgemak en daardoor een daling van het contactvolume.

Lees ook MAUD MARTENS NIEUWE COO ABN AMRO VERZEKERINGEN 

 



RELATED POSTS