reageer op dit artikel

2 oktober 2017 – Bus- en treinreizigers in Friesland en Groningen kunnen vanaf vandaag het gesprek aangaan met Arriva via WhatsApp. De openbaarvervoerder begint aan een proef die een maand duurt. Arriva denkt dat daarmee een wens van veel reizigers in vervulling zal gaan. De mogelijkheid om via WhatsApp een gesprek te voeren is voorlopig beperkt tot bus- en treinreizigers in Friesland en Groningen.

De klantcontacten worden uitgevoerd door het webcareteam van Arriva, de medewerkers die nu ook klanten helpen via Facebook en Twitter. Die zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur. Door WhatsApp als kanaal toe te voegen vindt er nog meer één-op-één contact met de klant plaats. Desgevraagd geeft Arriva aan Klantcontact.nl te kennen dat geen gebruik wordt gemaakt van de nieuwe zakelijke variant van WhatsApp zoals KLM heeft gedaan, maar van de gewone ‘consumentenversie’.

Close
Go top