reageer op dit artikel

7 december 2017 – De Autoriteit Consument & Markt heeft de houders van een informatienummer geïnformeerd over aangescherpte regels. Aanleiding voor de nieuwe regels is de onophoudelijke stroom aan vragen en klachten over dure doorschakelservices en betaaldiensten. De aangescherpte regels gelden voor 0900-, 0906- en 0909-nummers. Houders van een informatienummer moeten voortaan aan het begin duidelijk maken wie zij zijn en aangeven wat de voornaamste kenmerken zijn van hun dienst. Een doorschakelservice of betaaldienst met een tarief per minuut mag voortaan niet meer worden aangeboden met een 0900- of 0909-nummer.

Gebruikt een doorschakelservice of een betaaldienst een 0900- of 0909-nummer met een tarief per gesprek, dan geldt hiervoor het maximale bedrag van 1,60 euro per gesprek. De ACM gaat vanaf januari 2018 controleren of de houders van uitgegeven nummers zich aan de regels houden. Nummerhouders mogen bellers niet eindeloos aan het lijntje houden. De ACM kan een nummer intrekken als een nummerhouder zich niet aan de regels houdt. (Bron: Telecompaper)

Close
Go top