7,7 voor de werkgever

Niet het salaris, maar de werkplek, de werk-privébalans en de werkdruk bepalen of een werknemer een werkgever aantrekkelijk vindt. Werknemers in de klantcontactbranche zijn tevreden met hun werkgever en drukken dit uit met een 7,7. Dat blijkt uit de jaarlijkse Baas in Contact Monitor.

Deze monitor gaat op onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever in de branche. Daartoe kunnen klantcontactspecialisten in Nederland een mening geven over hun werkgever. De top drie van meest aantrekkelijke werkgevers wordt bekendgemaakt tijdens de Nationale Klantcontact Week. Die vindt plaats van 22 tot en met 26 januari.

Plezier in werk

Baas in Contact is een initiatief van FINTREX en wordt in samenwerking met KCM uitgevoerd. Aan het onderzoek namen 57 bedrijven en meer dan 1.000 respondenten deel. Opvallende uitkomst van het onderzoek is dat medewerkers zich vooral gelukkig voelen tijdens hun werk wanneer zij hun werk daadwerkelijk leuk vinden. Dit is nog belangrijker dan de arbeidsomstandigheden.

Thema van de Nationale Klantcontact Week dit jaar is ‘Plezier in je werk’. Klantcontactorganisaties en andere branchegenoten organiseren allerlei activiteiten en verrassingen voor hun medewerkers. De organisatie is in handen van de CCMA. Hoofdsponsor Plantronics schrijft een ludieke en lucratieve prijsvraag uit voor de klantcontactspecialisten. Naast de bekendmaking van de Baas in Contact-resultaten vraagt Coníche in een seminar aandacht voor zelfsturende teams.