reageer op dit artikel

Centraal Beheer en ABN AMRO zijn winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017, waarbij 69 verzekeraars zijn gemeten. Het onafhankelijke onderzoek van ITDS Business Consultants naar de inzet van social media is gebaseerd op deskreserach, een jaarlijkse enquête en social data uit Coosto, tussen januari en december 2017.

“Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars”, concludeert ITDS-directeur Arjen de Boer. “Zes jaar geleden toen we met dit jaarlijks onderzoek zijn gestart, lieten de verzekeraars nog vele kansen liggen. De metingen van 2017 laten zien dat de verzekeraars social als het belangrijkste communicatiekanaal beschouwen voor de binding met de consumenten. Dit jaar komt de focus op targeting, content en organisatie, want de snelheid van de digitale ontwikkelingen en de dreiging van de disruptors blijven een uitdaging.”

Facebook en video’s

Met name zijn klanten te spreken over het gebruik van Facebook. Chatbots zijn een aandachtspunt, evenals always-on content. Videoservice is in opkomst. De focus zal nog meer op videocontent komen te liggen.
Facebook Messenger en WhatsApp blijven groeien en hebben ruim 20 miljoen Nederlandse gebruikers. Niettemin biedt slechts 30% van de verzekeraars WhatsApp en 59% Facebook (Messenger) aan als extra kanaal voor klantcontact. Social zal als kanaal steeds meer email gaan vervangen, zo tekent het onderzoek op.

 

 

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Close
Go top